Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2011

Επαναλειτουργεί από 1η Δεκεμβρίου η λεωφορειακή γραμμή 711 της Ζωφριάς

Σε δυο συναντήσεις, κατά τις οποίες εκφράστηκε η έντονη και σταθερή απαίτηση της δημοτικής αρχής και του δήμου Φυλής, για επαναλειτουργία της λεωφορειακής γραμμής που συνδέει τη Ζωφριά με το κέντρο της πρωτεύουσας, επιχείρησε ο δήμαρχος Δημήτρης Μπουραίμης να δοθεί λύση στο πρόβλημα που δημιούργησε η γενικότερη πολιτική περικοπών του ΟΑΣΑ, αίροντας παράλληλα με τρόπο σταθερό και συγκροτημένο και χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα επιχειρήματα, μια ήδη ειλλημένη απόφαση…
Οι περικοπές των δρομολογίων απασχόλησαν από την αρχή τη νέα δημοτική αρχή, η οποία είχε κατά καιρούς, συναντήσεις για αποκατάσταση γραμμών. Ως προς τη γραμμή 711, η απόφαση για τη διακοπή της οποίας είχε ληφθεί αρχές καλοκαιριού, μετά από πιέσεις, ο ΟΑΣΑ υποσχέθηκε να επανεξετάσει το θέμα, με θετική προσέγγιση. Αρχές Σεπτεμβρίου, όμως, αποφάσισε τελικά ότι θα καταργηθεί το συγκεκριμένο δρομολόγιο.
Αυτό οδήγησε το δήμαρχο Φυλής σε συνάντηση με εκπροσώπους του ΟΑΣΑ, με αποκλειστικό αντικείμενο την επαναλειτουργία της γραμμής, η οποία ορίστηκε, λίγο μετά την ανοιχτή γενική συνέλευση των κατοίκων για το θέμα, με το διευθυντή λειτουργικού σχεδιασμού του ΟΑΣΑ Λεωνίδα Νικολακόπουλο. Εκεί δόθηκαν οι απαραίτητες εξηγήσεις από την πλευρά του δήμου Φυλής και τονίστηκε η απαίτηση των κατοίκων για επαναλειτουργία της γραμμής ενώ ο κ. Νικολακόπουλος ζήτησε χρόνο να το μελετήσει σε ένα ευρύτερο πλαίσιο σχεδιασμού.
Η δεύτερη συνάντηση έγινε στις 18 Οκτωβρίου, παρουσία του προέδρου του ΟΑΣΑ Δημήτρη Δημητρίου, όπου και πάλι τέθηκαν, από την ηγεσία του δήμου Φυλής, τα επιχειρήματα για την επαναφορά των γραμμών και εξηγήθηκε λεπτομερώς η κατάσταση.
Όπως ανέφερε, ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ, πολιτική του Οργανισμού είναι να περιοριστούν και να συγχωνευτούν δρομολόγια που δεν έχουν πολλούς επιβάτες και, στην συγκεκριμένη περίπτωση, μέσα από τους σχεδιασμούς που έκαναν, υπολόγιζαν ότι ο κόσμος θα εξυπηρετούνται από τον προαστιακό. «Οι αρμόδιοι του ΟΑΣΑ δεν έλαβαν υπόψη ότι η Αττική οδός, μπορεί να είναι κύρια οδός μεγάλης χωρητικότητας που εξυπηρετεί πολύ κόσμο, αλλά από το σημείο που περνάει αποκόπτει ουσιαστικά την περιοχή, εκτός από τα σημεία που υπάρχουν γεφυρώσεις» τόνισε πηγή προσκείμενη στο δήμαρχο Φυλής.
Προς τούτο, ο Δημήτρης Μπουραίμης επέμεινε στο αίτημα επαναφοράς του δρομολογίου, ξεκαθαρίζοντας ότι δεν αποτελεί μόνο εύλογη απαίτηση των κατοίκων αλλά σύσσωμου του δήμου Φυλής.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η πρώτη πρόταση για την άμβλυνση του θέματος, που τέθηκε επί τάπητος εκ μέρους του ΟΑΣΑ, ήταν να επανέλθει η λεωφορειακή γραμμή αλλά να φτάνει μέχρι το Πάρκο Τρίτση, όπου εκεί οι κάτοικοι θα χρησιμοποιούν τις άλλες γραμμές. Εναλλακτικά, προτάθηκε να τερματίζει η γραμμή στους Αγίους Αναργύρους. Και οι δυο προτάσεις απερρίφθησαν από τον κ. Μπουραίμη, διότι αφενός δεν θα υπήρχε άμεση σύνδεση με γραμμές σταθερής τροχιάς που θα εξυπηρετούσαν τους κατοίκους και αφετέρου εξέλειπε το κριτήριο της αμεσότητας για τους φοιτητές.
Τελικά, ύστερα από έντονη συζήτηση και, υπό την ασφυκτική πίεση του δημάρχου, η ηγεσία του ΟΑΣΑ συμφώνησε να επαναφέρει τη γραμμή 711, συνδέοντας εκ νέου την περιοχή της Ζωφριάς με το κέντρο. «Δόθηκε μια σκληρή μάχη, δεδομένου ότι οι αρμόδιοι του Οργανισμού ήταν ανένδοτοι. Στο αρχικό αίτημα, μάλιστα, ανέφεραν χαρακτηριστικά ότι, αυτά τα πράγματα δεν γίνονται. Μετά την συζήτηση με το δήμαρχο, όμως, αποδείχθηκε ότι κάποια πράγματα γίνονται» επεσήμανε η ίδια πηγή.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι η γραμμή 711 Ζωφριά – Πλ. Αττικής είναι από τις λίγες γραμμές αστικής συγκοινωνίας στην Αττική, οι οποίες δεν καταλήγουν σε κορμό, γεγονός που μπορεί να εκληφθεί ως μια κατάκτηση των κατοίκων του δήμου Φυλής. Είναι χαρακτηριστική, εξάλλου, η δήλωση του Δημήτρη Μπουραίμη: «Όταν η κοινωνία εκφράζει τα αιτήματά της, η τοπική αυτοδιοίκηση πρέπει να είναι παρούσα».
Να υπογραμμίσουμε, επίσης, ότι η λεωφορειακή γραμμή 711 θα επαναλειτουργήσει από την 1η Δεκεμβρίου 2011 και για την επανασύνδεσή της, σημαντικό ρόλο έπαιξαν και οι προσπάθειες των κατοίκων της περιοχής, οι οποίοι αντέδρασαν από την πρώτη στιγμή. Είναι χαρακτηριστικό ότι πριν 2 μήνες, ο πολιτιστικός και εξωραϊστικός Σύλλογος Ζωφριάς είχε οργανώσει ανοιχτή γενική συνέλευση στο Βορεινό, παρουσία του δημάρχου και δημοτικών συμβούλων, όπου εκφράστηκε η διαμαρτυρία και την αγανάκτηση των κατοίκων για την διακοπή της λεωφορειακής γραμμής, καθώς η ταλαιπωρία που υφίστανται ήταν μεγάλη και χρονοβόρα ενώ, επιπλέον, συγκεκριμένες περιοχές της συνοικίας παρέμεναν «αποκομμένες» και από την τοπική γραμμή που τους μετέφερε στον κορμό.
Τότε, ο Δημήτρης Μπουραίμης, αφού ξεκαθάρισε ότι η διακοπή της λεωφορειακής γραμμής ήταν θέμα της πολιτείας και των γενικότερων περικοπών του ΟΑΣΑ, είχε δεσμευτεί ότι θα επεδίωκε την αποκατάστασή της.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου